zondag 23 augustus 2015

23 augustus. De laatste volle dag

Gisteren vroeg de eigenaresse van deze inn ons nog wat onze plannen waren. Onze reactie, dat we dat nog niet zo goed wisten omdat we een beetje moe waren na 3 weken reizen, bevreemdde haar een beetje. Ze suggereerde nog de Hatcher's Pass of de Independent Mine en wij namen dat serieus in overweging.

Tot het grootste gedeelte van het gezin vanmorgen pas rond 11 uur wakker werd. Op dat moment had ik al met de CZ hulplijn gebeld en besloten om vandaag toch maar even de lokale variant van de huisartsenpost te bezoeken.

Tijdens het anderhalf uur durend bezoek aan deze post hebben we zo'n dik half uur besteed aan de administratie. Ze waren er duidelijk niet gewend aan toeristen maar he... het feit dat ik meteen afrekende en het zelf bij mijn verzekering claim, leverde me wel 35 % "pay self" discount op. En dat ik meteen betaalde, nog eens 20% extra. Na nog een intake (inclusief bloeddrukmeter, zuurstofmeter en thermometer) was het tijd voor de dokter zelf. Het leek wel poëzie: 


De dokter
kwam, 
keek  
nam een kweek 
stuurde me door naar de apotheek. 


Conclusie: mijn linkervoet is, door 2 geïnfecteerde wonden, ontstoken. Behandeling: 2 verschillende antibiotica (waarvan er 1 dan weer uit 2 verschillende soorten bestaat), antibacteriële zalf en Tylenol voor de pijn. Genoeg medicijnen om een bolletjesslikker te trainen. Omdat de apotheek in de supermarkt is, kon ik de medicijnen meteen halen. Leverde ons meteen nog wat extra spaarpunten op!

Om toch nog iets van activiteit te hebben, heeft de rest van het gezin 's middags het Iditarod Hoofdkwartier bezocht. Voor Carlijn de laatste gelegenheid om nog een keer met hondjes te knuffelen. 

Ons laatste avondmaaltijd in Alaska was bij Red Robin. Dezelfde plek als waar we ongeveer 2 weken geleden ook waren. Het voelde al een beetje als thuiskomen want Dave was niet alleen voor ons een bekend gezicht, maar herkende ons ook. 


Hopelijk geldt dat voor de 2 katten overmorgen ook!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten